Kazaklar Emlak Gayrimenkul

BLOG

Konutta Oda Kullanımı Tercihleri Değişiyor

Türkiye'nin Gayrimenkul Platformu GYODER, Akademetre araştırma ve stratejik planlama şirketi işbirliği ile sektöre kapsamlı bir rapor kazandırdı. ‘Potansiyel Konut Alıcısı Büyüteç Altında-İstanbul Raporu'nun detayları, medya ve sektör temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen lansmanda, ilk kez kamuoyuyla paylaşıldı. Raporun sunumunun ardından gerçekleşen panelde ise sektörün önde gelen isimleri, öne çıkan çarpıcı verileri yorumladı.

Gayrimenkulün halen ‘güvenli liman' olarak görüldüğü rapor, sektöre farklı bir bakış açısı kazandırıyor. Sektörde bugüne kadar doğru kabul edilen birçok yargının aslında yanılsama olduğu ortaya çıkan raporun sonuçlarına göre; konutta oda kullanımı tercihleri değişiyor, tüketici alanların küçülmesine razı ancak projelerde standardın dışında heyecan verici unsurlar arıyor. Camların yere kadar, evlerin küçük de olsa ferah ve aydınlık olmasını isteyen tüketici, Fransız balkonun normal balkon yerine sayılmasından rahatsız. Depremin, önceki yıllara göre alıcının ‘ilk aklına gelen' unsur olmadığının da tespit edildiği raporda, projenin müşteri ile tesadüfi olarak bir araya gelme oranının yüksek olması dikkat çekiyor.

İŞTE RAPORDA ÖNE ÇIKAN SONUÇLAR:

Konut sektöründe bugünün tüketicisi özellikle ‘güven' konusu üzerinde duruyor. Projeye güven, güvenilir geliştirici, işin biteceğine güvenmek gibi güven ve güvenilirlik hâlâ ön planda.

Konutu oturumdan ziyade bir yatırım aracı olarak gören yatırımcıların, başlangıç kriterini, konutun vadettiği yaşam alanından daha çok katma değeri üzerine kurduğu görülüyor.

Yaşam alanlarında en çok özlenen duygular ise ‘güvende olma', ‘rahatlık', ‘özgürlük', ‘komşuluk ilişkileri', ‘samimiyet', ‘yeşil alanlarda rahatlama' ve ‘huzur' olarak tanımlanıyor.

Konut algısı, başlı başına bir yaşamı ama günümüzde ‘konforlu ve elit yaşamı' çağrıştırıyor ve fiziksel ihtiyaçların yanı sıra psikolojik ihtiyaçları da içeriyor.

Camlar yere kadar ve evler ufak olsa da ferah, aydınlık isteniyor.
Yalıtım artık sadece ısı bazlı konuşulmuyor, ses yalıtımı da talep edilenler arasında.
Tüketici Fransız balkonların normal balkon yerine sayılmasından rahatsız ve ‘balkonmuş' gibi inşa edilen balkonlar istemiyor.
 

1302 kişi görüntüledi

Sosyal Medya'da Paylaş

PAYLAŞ PAYLAŞ